Podcasts i mitt hjärta

Jag promenerar en hel del eftersom jag är hundägare. Saga behöver åtminstone en lång promenad om dagen, gärna två, och några kortare utöver det. Eftersom jag älskar att gå långpromenader (min bästa motionsform) passar vi ganska bra ihop, hon och jag, och den där tiden att fundera och "sortera" allt som rör sig i huvudet är nog viktigare än man tror. Men vissa dagar då jag haft för mycket tid att fundera och grubbla, eller om det hänt något jobbigt jag vill komma bort från är dessa promenader fortfarande ljuvliga, eftersom man nuförtiden kan lyssna på podcasts. Guds gåva till hundmänniskan! Våra morgonpromenader startar klockan 6.15 och då är jag inte riktigt vaken och att ha något intressant att lyssna på då är lovely.
Under det senaste året ungefär har jag hittat några solklara favoriter, och jag tänkte tipsa er om dessa:
 
    
Fredagspodden med Hanna och Amanda
ÄLSKAR.
När jag först blev tipsad om den här var jag allt lite skeptisk och förstod inte alls vad grejen med deras pod var, men nu när jag lyssnat varje fredag i ca ett år är jag fast. Åh de är ju så mysiga, pratar om så viktiga saker och får mig att känna mig så glad och nöjd med mig själv. De har nyligen släppt en bok som heter The Golden Year som jag ska köpa vid tillfälle. 
 

 
 
 
Relationspodden med Bingo och Katrin
Roligt och lättsamt, kul med olika synpunkter. Poden är uppbyggd på så sätt att lyssnarna mailar sina relationsfrågor och Bingo och Katrin svara. Kan jag inte låta bli att känna mig lite självgod i mitt eget förhållande genom att höra om andras problem, kriser osv. Det är ju helt otroligt hur folk beter sig. En annan positiv sak med podden är att jag faktiskt ändrat min förutfattade mening om Katrin (som bloggar på http://.katrinz.se) och numera tycker att hon är härlig (om än lite kontroversiell kanske).
 
 
 
 
 
Adam och Kompani
Det är lite som att lyssna på radio fast utan störande musik och reklam. Adam är underbar och det är de andra två också vilket ger ett väldigt roligt resultat. Den här podden lyssnade jag igenom massa gamla avsnitt av när jag låg i solstolen i juni, och jag längtar tills deras sommaruppehåll är över (poddar är mitt liv som sagt).
 
 
 
 
Moa & Matildas Podcast
Moa driver en stor blogg (http://spiderchick.blogg.se) och jag hittade podden genom den. Matilda bloggar också men inte lika frekvent (men absolut läsvärt) på http://oprofessionell.se och även om de kanske djupdyker lite väl mycket i vissa ämnen är det härligt att lyssan på och dessutom kul med lite annan dialekt än stockholmska.
 
Så nu tycker jag att ni alla ska ge er ut på en tur i det härliga sommarvädret (framförallt kvällarna är ju ljuvliga) och lyssna på lite avslappnane poddande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0