Välkommen hit

Åh så spännande - nu börjar jag blogga!
Om ni lyckats hitta hit hoppas jag att ni ska känna er riktigt välkomna till min lilla plats i bloggvärlden. En bra början kanske vore en lite längre text om vem jag är osv? Den lilla beskrivningen i profilen är lite kortfattad och det är också lite svårt att komma på exakt vad som är viktigt attt skriva där så att ni får en så ovinklad bild som möjligt. En blogg är ju från början en sorts dagbok och att läsa om någon blir trevligare med lite bakgrundsinformation. Jag letade och letade (sökte på google i ungefär 5 minuter - jag vet, en hel evighet!) efter en bra "om mig-lista" utan framgång så jag antar att det får freestylas lite.
 
Iallafall heter jag Sara, är 23 år från den lilla staden Karlstad, där jag även bor. Jag studerar på Karlstads universitet, och tanken är att jag ska ta en civilekonomexamen 2017. Inriktning oklart. Jag bor i en tvåa tillsammans med min sambo Johan, hunden Saga och katten Lusse. Det är i skrivande stund 2,5 år sen vi flyttade ihop och förutom när J tycker att jag diskar för sällan eller köper för lyxiga matvaror med matkortet går allt som en dans.
 
Det känns som om jag är som folk är mest; tycker mycket om att träna, äta (HAHA för att det var den andra saken jag kom att tänka på), sova, se på serier, dansa och baka. Lite mer otippat är kanske att jag dessutom tycker att hundträning är en trevlig hobby, och jag och Saga tävlar och tränar ihop då och då. Dessutom bodde jag efter studenten i England i ett halvår och jobbade som kennelflicka. Att exprimentera i köket gör jag gärna och även om jag kan följa recept är det inte ofta det händer. Tror att det kanske handlar om lathet snarare än exprimenteringsvilja, men oftast medför det ätliga resultat.
På grund av tidigare nämnda förkärlek till mat och bakverk försöker jag hitta nyttiga varianter av det mesta, är en hängiven instagram-stalker av diverse "fitspo-sidor" och har en bildmapp i mobilen som heter "recept" där 95% av dessa skulle klassas som nyttiga.
 
Min relation till träning och mat är en kombination av ytlighet och alla de andra må bra-fördelar det medför, och jag skulle aldrig sluta träna även om man kunde hålla sig i form ändå. Dock hade svaret antagligen varit ett annat om jag fått det valet för 6-7 år sen, men jag ser det som att träning är något som man lär sig tycka om. Att endorfiner är beroendeframkallande behöver ju inte vara något dåligt. Spontant känns det som om allt som är "beroendeframkallande" följs av ett varnande finger, men jag tror att ett träningsberoende kan vara lite bra. Inom rimliga ramar såklart.
Jag har såklart både bra och dåliga dagar och skulle inte vilja gå så långt som att säga att jag har en komplicerad relation till min kropp, men jag förstår hur det går till när folk utvecklar ätstörningar och hur lätt det är att ramla över kanten. Att vara ung(-ish) och kvinna är svårt. Med det sagt hoppas jag att jag kan bidra till att hjälpa andra med balans med mer inom området.
 
Några korta fakta om mig:
- Jag överanvänder utropstecken! Det är en sjukt irriterande ovana som jag försöker träna bort. Jag menar, hur kan man ta någon på allvar som låter överentusiastisk/skriker hela tiden?!!! Läste igenom den här texten och upptäckte två stycken (förutom de i den här punkten) vilket kanske kan anses godtagbart? Skäll gärna på mig om det blir för jobbigt.
- Jag älskar jordnötssmör. Gärna med sked direkt ur burken. Prisa gud den dag då det upptäcktes att det kunde anses som lite nyttigt dessutom. Jag vet såklart att det inte gäller om man äter mängder, men det är iallafall en ursäkt till att alltid ha det hemma.
- Pepsi max/Coca cola zero är det godaste jag vet. Har varit inne och snubblat på att vara lite beroende men det är en himla tur att jag är för fattig för sånt. Men, gudomligt gott är vad det är.
- Jag läste till civilingenjör i en termin innan jag kom på att fysik är det tråkigaste jag vet. Lite bortslösad tid kan tyckas, men intressant att ha provat. (Tänkte skriva "kul" att ha provat, men det var ju exakt vad det inte var).
 
Det blev allt ett långt första-inlägg, men det var kul att skiva. Hoppas att jag fångat ert intresse! Eftersom jag sitter och skriver detta från jobb-datorn har jag inga bilder på lager vilket gör att det får bli en senare edit på det.
 
Allt gott till er!
Sara
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0