Triathlon

Just nu tränar jag mest för min egen skull, men utan något annat mål än "att se snygg och vältränad ut", "orka lägga på mer vikt på bodypumpen" eller "springa milen fortare". Och såklart är de målen toppen och i sig alldeles tillräckligt, speciellt som jag är rätt duktig på att hålla i träningen och har kommit in i rutinen. Dock känns det som om det kan bli ännu bättre, och jag skulle så gärna vilja vara en sån person som tävlar också, liksom gör något av alla träningstimmar också. Känner att det liksom skulle ge mig en liten knuff att ta i lite extra. Jag har ioförsig sprungit ett lopp i år, stadsloppet här i Karlstad, men det var så länge sen nu och sen dess har jag varit mindre målinriktad inom just löpningen.
 
Varför är det så svårt att komma ur sin "comfort zone"? Jag vill ju så gärna vara en sån person som inte bara drömmer om att göra saker utan även faktiskt får tummen ur och förverkligar! En sån sak, som just nu hägrar ganska otillgängligt, är att prova Triathlon. Men även om jag inte får till det i år kan det väl vara ett bra mål att ha på lite längre sikt? Villvillvill. Jag menar, hur häftigt vore det inte att vara med på en tävling där man både simmat, cyklat och sprungit? Det finns ju varierande distanser och jag måste ju inte börja med en ironman (3,8km simmning, 180km cykling och 42km löpning) utan kanske sprint (400m simmning, 20km cykling och 5km löpning)? Nackdelen med sporten är att det krävs en del utrustning. Som en cykel tillexempel. Det vore väl kanske lite kul att starta med min damcykel men jag tror att jag hoppar över det.
 
Sjukt häftigt vore det iallafall. Ska strukturera upp löpningen lite bättre, det senaste har jag kört lite kortare distans men med högre tempo. Att variera och kanske få in ett sånt pass, ett intervallpass och ett längre/långsammare pass i veckan vore nog optimalt. Och dessutom styrketräning såklart. Sen får jag väll gå på spinningpass som vanliga dödliga, och låna min pappas racer vid tillfälle. Och simma i älven! Note to self: lär dig crawla. Easypeasy.
 
(Källa: idrottonline.se)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0