Göteborgsvarvet 2015

Ja, det är sant. Jag har anmält mig till Göteborgsvarvet2015 och även ett seedningslopp i Trollhättan. Det innebär att jag borde toppa miltiden om... en månad! Bara att pinna på med andra ord.
Inför sådana här stora lopp är det tydligen meningen att man ska seeda för att bevisa att man springer så fort man uppgett och på så sätt hamna i rätt startgrupp. Seedningsloppet i Trollhättan blir mitt fjärde lopp någonsin (om man inte räknar minijoggen jag tydligen genomförde som femåring) och det ska bli så himla kul! Jag älskar ju faktikskt att springa. Jag älskar verkligen inte de där intervallpassen jag måste få till nu innan start men det är väl bara att bita ihop, dra med någon som kan tvinga mig att ta i ordentligt (förslagsvis pappa, pojkvän eller syster) och som jag kan tvinga tillbaka? Låter som win-win. Så Evelina, om du läser detta vet du vad som väntar.

Jag kan ju inte vara i sämre form än när jag sprang Tjejmilen nu i september iallafall, med en uppladdning som innehöll lite för mycket alkohol och för lite sömn pga den fantastiskt roliga nollningen, så som mål för Trollhättan kanske jag ska satsa på att springa snabbare än dess? Alltså under 56:50. Allra helst matcha personbästa från juni (53:59). Drömma kan man alltid iallafall.
 
Ikväll kommer min lilla syster hit och vi ska förutom att baka en raw cheesecake inför pappas födelsedag imorgon även göra ett ordentligt träningsschema, finalamente. Jag vill så himla mycket och tycker att veckorna blir lite väl korta för att gå på alla pass jag gillar, speciellt nu när jag behöver lägga in mer löpning igen. Så det är allt himla tur att jag har min bästa vän, aka kalendern.

Tänk att man kan hamna här på bloggen istället för att repetera inför föreläsningen i arbetsrätt som jag har i eftermiddag. Hoppsan hoppsan. Ha en bra dag alla!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0